RØrvig handel logo

Generalforsamling 2018

Generalforsamlingen blev afholdt på Rørvig Centret og der var et flot fremmøde. Der var to indlæg ud over selve generalforsamlingen som dirigent Otto Graham styrende. Det første indlæg var ved Claus Marcussen, som fortalte om Facebook og hvad man kunne ud af det i bl.a. i forbindelse med annoncering. Sidst, inden spisningen, var konsulent Jes Wilhelmsen på som fortalte om Odsherred Erhvervsforum.

På generalforsamlingen fremlagde formand Einar Olsen beretningen:

Siden sidst har vi afholdt 4 bestyrelsesmøder og nogle fyraftensmøder inden de forskellige arrangementer løb af stablen.

Sankt Hans
Der kom ca. 3.000 mennesker, stadsorkestret gik gennem byen og ankom til havnen hvor de gav den gas
Otto Graham blev årets båltaler, da havnemesteren sagde fra 2 timer før, stor tak Otto
Frederiksberg Festfyrværkeri levere fyrværkeri over al forventning
Rørvig – Nakke Bylaug lavede noget for børn ved færgekiosken. I år kan vi fejre 100 år hvor det første bål blev lavet i Rørvig

1/7 morgenbord
Ca. 200 mennesker kom og hørte Kim Skovlund spille, hyggede sig med kaffe som super Kurt sponsorerede og brygget her på Rørvig centret – der var lotteri og god stemning, stor tak til pigerne der hjalp til med morgenbrødet og serveringen.

d. 17-20 & 23-25 juli cirkus Fyr og Flamme v/ Jens Salomonsen
Det blev en større succes end forventet med det lille Cirkus på stejlepladsen , der var familier med små børn der kom tilbage og roste Jens – Rørvig Kro sponsorerede kager for salg, så vi genbestilte ham til uge 29 – 30 (syv dage med 2 forestillinger om dagen)
Prisen på 50 kr. for alle billetter vil sikkert blive den samme i år.
Tak til dem der var med til billetsalget.

2/8 – Jazz festival
Der blev afholdt 3 koncerter med Knud Skriver i front, Vi opsatte en øl/grillbar som Thomas
Jørgen, Ulla & Einar passede. Ca. 200 mennesker med god stemning.

Byens Juletræ torsdag d. 30/11
Vi tændte træet kl. 16 sammen med Rørvig Nakke Bylaug som leverede drikkelse og kager og lidt musik, RHHF betalte det indkøbte. Tak til Anders vognmand & Søren Skov for gratis arbejdskraft for levering og opsætning af træet.

Juleskibet
Det gode skib Henry v/ Rasmus Bovin ankom Søndag d. 17/12 med julemanden og masser af nissebørn, skibet blev modtaget af ca. 200 børn og 300 voksne , forinden havde stadsorkestret spillet en masse jule melodier i kulden , som herefter gik foran julemandens vogn op gennem byen til Super Kurt som havde sponsoreret godteposer til børnene – Thomas Gade var formand for grillen hvor der blev lavet pølser, æbleskiver og Gløgg Tak til alle i bestyrelsen og deres damer for medhjælp og ikke mindst til Rasmus Bovin. Igen en af de arrangementer vi ikke kan undvære i byen, der kom folk langt fra for at være med.

Rørvig Foreningsråd
RHHF har plads i Foreningsrådet og kan oplyse , at der ved salg af Rørvig plakaten er indkommet penge til at rydde et stort areal på højsandet; samt området ved sømærket – der henstår ca. 40.000 kr. på kontoen som kan bruges til lignende aktiviteter.
Endvidere kan oplyses , at RHHF har indstillet Otto Graham til kandidat til lokaldemokrati udvalget, som kulturudvalget behandler d. 13 marts.
Vi tager en tur til Wallmans Saloner for at fejre et forsinket 50 års Jubilæum ( foreningen startede i 1966)
Rørvig – Nakke bylaug har planlagt Familiefest på højsandet d. 7 juli, her kan man tilmelde sig for at sponsorere eller købe en bod. RHHf har givet dem tilsagn for underskudsgaranti på kr. 5.000